FAQ na temat /remake

Isto
Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 9 z 58

Gdy gra ładuje się podejrzanie długo, masz dużo czasu na rozmyślanie, jak rozegrasz mecz czterech na pięciu graczy albo zastanowić się, jak najlepiej wykorzystać kolejne 20 minut, ćwicząc zabijanie potworów. Komenda /remake czyni rozgrywkę bardziej sprawiedliwą, oferując ci trzecią opcję — głosowanie o zakończenie gry przed czasem i z honorem, bez żadnych kar dla nikogo z wyjątkiem nieaktywnych graczy (oraz ich grup w przypadku rywalizacji w Diamencie i wyżej).

Komenda /remake jest dostępna w normalnych i rankingowych grach na Summoner’s Rift i Twisted Treeline, ale nie podczas rozgrywek z botami lub tych na Howling Abyss.

 

Jak działa /remake

 

  • Komenda /remake staje się dostępna w trzeciej minucie gry, jeśli gracz zostanie rozłączony lub oznaczony jako nieaktywny przez 90 sekund. Pierwsza krew przeciwko drużynie gracza, zanim ten opuści grę lub się rozłączy, uniemożliwi użycie komendy /remake.
  • Gdy czas gry pokaże 3:00, osłabiona drużyna ma 60 sekund na rozpoczęcie głosowania. Można to zrobić, wpisując /remake na czacie. Po rozpoczęciu głosowania masz 30 sekund na wybór między „tak" lub „nie".
  • W przypadku starcia 4v5 co najmniej dwóch graczy (30% drużyny) musi zagłosować na tak, aby gra została zakończona. W przypadku gier 3v5 lub mniej, tylko jeden gracz musi podjąć taką decyzję.
  • Gdy głosowanie zostanie zakończone z wynikiem pozytywnym, gra dobiega końca. Nie stracisz i nie otrzymasz żadnych PL, PZ i PD, a twoje statystyki zwycięstw i przegranych pozostaną bez zmian. Nieaktywni gracze (oraz gracze co najmniej Diamentu V w umówionych grupach) zostaną ukarani.
Uwaga: Rozgrywka po komendzie /remake nie jest brana pod uwagę w przypadkach, gdy gracz musi osiągnąć określoną liczbę ukończonych gier. Przypadki te to na przykład (ale nie tylko): ograniczenia czatu, kolejka o niskim priorytecie, odblokowywanie ikonek lub innej zawartości itp.

Kary

 

Jeśli to ty będziesz nieaktywnym graczem, otrzymasz poniższe kary:

  • Do twoich statystyk zostanie dodana porażka. Jeśli grasz o awans, stracisz jedną grę.
  • Strata PL — tak jak zawsze w przypadku przegranej.
  • Twoje konto zostanie oznaczone przez LeaverBuster — tak jak w przypadku odłączenia się przy normalnej rozgrywce.
  • W przypadku graczy z V dywizji kręgu Diamentu lub wyższej, jeśli ktoś z twojej grupy spowoduje /remake, otrzymasz taką samą karę jak ta osoba. Być może ta zasada ulegnie zmianie w przyszłości.

 

FAQ

 

Co się stanie, jeśli głosowanie za /remake się powiedzie?

Gra zostaje zakończona, a obydwa Nexusy pozostają nienaruszone. Wszyscy gracze zostają przeniesieni do ekranu po skończonej grze i mogą rozpocząć zabawę od nowa. Odłączeni gracze zostają ukarani przez LeaverBuster i ponoszą porażkę. Reszta nie otrzyma żadnej kary.

Czy liczba mnoga od angielskiego słowa „Nexus" nie powinna brzmieć „Nexi"?

Nie, tak jak w przypadku słowa „octopuses".

Czy egzekucje mają wpływ na /remake?

Egzekucje nie powstrzymają wykonania komendy /remake — tylko zabójstwa dokonane przez graczy mogą to zrobić. Pamiętaj jednak, że podchodzisz do wież wroga na własne ryzyko.

Co jeśli gracz rozłączy się tuż po rozpoczęciu gry?

Tak długo jak gracz będzie odłączony przez 90 sekund, a ten stan utrzyma się do trzeciej minuty gry, /remake będzie dostępny. Skorzystanie z komendy /remake jest więc możliwe, jeśli gracz rozłączy się, gdy zegar będzie wskazywał 1:00, ale nie będzie możliwe, jeśli rozłączy się w drugiej minucie gry.

Co się stanie, jeśli gracz zginie podczas głosowania w sprawie /remake?

Śmierci po trzeciej minucie nie mają wpływu na prawo do skorzystania z komendy /remake, jeśli już stała się dostępna, więc możesz sobie walczyć z tym Yasuo do woli. Upewnij się tylko, że zagłosujesz!

Jeśli jestem z V kręgu Diamentu i gram z kimś z Platyny, kto się rozłączy, to czy stracę LP, jeśli większość graczy zagłosuje za wykonaniem /remake?

Tak. Gracze z V dywizji kręgu Diamentu i wyższych, będący w kolejce z odłączonymi graczami, poniosą porażkę za sprawą /remake niezależnie od dywizji ich partnera. Gracze z Diamentu, którzy nie należą do grupy, nie poniosą porażki.

Jeśli jestem z Platyny i gram z kimś z Diamentu, kto się rozłączy, to czy poniosę jakieś konsekwencje?

Nie. Nawet, jeśli jesteś w kolejce z graczem z Diamentu, poniesiesz porażkę tylko, jeśli ty też jesteś w Diamencie lub wyżej.

Czy te zasady obowiązują podczas normalnych gier?

Nie, w normalnej grze możesz wykonać /remake bez konsekwencji, jeśli ktoś z twojej grupy się rozłączy. Pamiętaj, że jeśli to ty jesteś nieaktywnym graczem, to otrzymasz normalne kary — gra zostanie zaliczona jako przegrana, a twoje konto będzie oznaczone przez LeaverBuster.

Czy kilku graczy może zostać ukaranych w jednej grze, nawet jeśli nie grają w jednej grupie?

Tak — jeśli w grze jest więcej nieaktywnych graczy, zostaną ukarani za /remake niezależnie od tego czy byli częścią grupy, czy nie. Dotyczy to także graczy, którzy byli nieaktywni, czekając na pojawienie się /remake — zalecamy aktywny udział w rozgrywce, nawet jeśli wiesz lub podejrzewasz, że ktoś się nie połączy. W innym przypadku też narażasz się na karę!

Jeśli nie ruszę się z bazy po głosowaniu mojej drużyny na remake, czy ja też otrzymam karę?

Tak - nie wolno ci pozostać bez ruchu, nawet jeśli twoja drużyna przegłosuje remake. Jeśli będziesz stać bez ruchu, system wykryje, że jesteś AFK i możesz otrzymać karę.

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 9 z 58