Więcej

Poradnik maestrii bohaterów

Nancymon
Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 314 z 378

Maestria bohaterów

Nagrody


Maestria bohaterów

Czym jest maestria bohaterów?

System maestrii został zaprojektowany w celu nagrodzenia gracza za grę danym bohaterem i wykorzystuje system oparty na umiejętnościach, aby określać postępy. Gdy gracz wygra mecz, otrzyma PB (punkty bohatera), które służą do zdobywania poziomów mistrza danego bohatera, co daje różne nagrody. Liczba zdobytych PB w dużej mierze zależy od osiągnięć drużyny. Uwaga: zwrócenie lub usunięcie bohatera z twojego konta nie sprawi, że punkty Maestrii zostaną zresetowane.

UWAGA: Jeśli zmienisz serwer gry, specjalizacje bohaterów zostaną przeniesione razem z tobą. Więcej informacji na temat transferu konta znajdziesz tutaj.


Odblokowanie maestrii bohatera

Musisz mieć co najmniej 5. poziom przywoływacza, aby odblokować maestrię bohaterów.

Wszyscy bohaterowie zaczynają na 1. poziomie maestrii i mają 0 PB (punktów bohatera). Grając i zyskując PB, będziesz zdobywać nowe poziomy i odblokowywać związane z nimi nagrody. W swoim profilu zobaczysz:

  • Najlepszych 3 bohaterów
  • Wynik maestrii (sumę wszystkich poziomów odblokowanych bohaterów)
  • Bohaterowie najbliżsi maestrii

Spodziewamy się, że potrzebne będzie około 15-30 meczów, by przejść pierwszy zestaw poziomów (1-5). Później odblokujemy nowe poziomy. Możesz osiągnąć maksymalnie 4 poziom maestrii bohaterami z darmowej rotacji, jeżeli nie posiadasz ich na własność.

Uwaga: Nie można resetować punktów maestrii bohaterów.


Punkty bohatera (PB)

Punkty bohatera zdobywa się za ukończenie meczów konkretnym bohaterem. Zajęcie punktów strategicznych pozwoli ci zdobyć poziomy maestrii (aż do 5. poziomu) i zgarniać nagrody za poczynione postępy. Liczba punktów zależy od skuteczności twojej oraz drużyny, długości gry, wyniku meczu i innych czynników. Liczbę zdobytych PB zobaczysz po zakończeniu każdego meczu.

Champion-Mastery-Guide_PL_1.jpg

UWAGA: PB NIE będą przyznawane za wcześniejsze mecze.

Należy pamiętać, że więcej PB będzie przyznawanych za umawianie się z innymi graczami. Im większa drużyna, tym większa premia. :)

Rozmiar drużyny Premia
Jedna osoba Brak
Dwie osoby 2% zdobytych PB
Trzy osoby 4% zdobytych PB
Cztery osoby 6% zdobytych PB
Pięć osób 10% zdobytych PB

 

Przykładowo, jeżeli zagrasz z dwoma innymi graczami (czyli w umówionej drużynie będą 3 osoby) i zdobędziesz 25 PB po zakończeniu meczów, otrzymasz dodatkowe 4% z 25 PB – 1 PB. Łącznie da ci to 26 PB.


Stopnie

Po zakończeniu meczu najedź kursorem na pasek punktowy maestrii bohatera, żeby zobaczyć ocenę przyznaną przez nasz nowy system. Oceny są przyznawane na podstawie skuteczności gry w danej roli konkretnym bohaterem i tego, gdzie nim grałeś/-aś. Na przykład inaczej oceniamy Annie na środku niż jako wsparcie. Wykorzystujemy mnóstwo elementów oceniających i sprawdzamy, jak ci idzie w porównaniu z innymi osobami grającymi tym samym bohaterem na tej samej pozycji.

Ocena jest procentowa – zdobycie wysokiego wyniku oznacza, że znajdujesz się w górnej x% graczy tym bohaterem na tej pozycji.

Możliwe do zdobycia oceny to:

S+, S, S-, A+, A, A-, B+, B, B-, C+, C, C-, D+, D, D-


6. i 7. poziom maestrii bohatera

Uzyskaj ocenę co najmniej S- przy pomocy bohatera z maestrią na 5. poziomie, a otrzymasz tokeny maestrii. Połącz je z łupami hextech w swoim ekwipunku, aby osiągnąć 6. i 7. poziom maestrii! Szczegółowe informacje dla każdego stopnia:

  • Zdobądź tokeny Maestrii 6 za mecze z oceną S-, S i S+ rozegrane bohaterami na 5. poziomie maestrii. Połącz dwa tokeny Maestrii 6 z odłamkiem bohatera hextech, trwałym bohaterem lub 500 sztukami esencji bohatera, aby odblokować 6. poziom maestrii.
  • Zdobądź tokeny Maestrii 7 za mecze z oceną S i S+ rozegrane bohaterami na 6. poziomie maestrii. Połącz trzy tokeny Maestrii 7 z odłamkiem bohatera hextech, trwałym bohaterem lub 600 sztukami esencji bohatera, aby odblokować 7. poziom maestrii.

Tokeny maestrii, odłamki bohatera oraz trwali bohaterowie wykorzystani przy odblokowaniu maestrii muszą odnosić się do konkretnego bohatera. Jeśli zatem chcesz wejść na 6. poziom maestrii z Quinn, musisz zdobyć z nią ocenę S, aby zgarnąć tokeny Maestrii 6.

Tokeny 6. i 7. Poziomu Maestrii można zdobyć tylko w normalnych i rankingowych rozgrywkach na Summoner’s Rift.


Tytuły bohaterów

Do każdej rangi przypisany jest zależny od roli tytuł, który będzie widoczny na twoim profilu. Tytuły powiązane są z podstawową rolą bohatera, a nie z aleją, w której był on grany.

Zabójca Wojownik Mag
Zbir
Ciemny Typ
Rzezimieszek
Żniwiarz
Pogromca
Kat
Mistrz śmierci
Rozrabiaka
Zabijaka
Wojownik
Weteran
Niszczyciel
Podżegacz
Pan Wojny
Wtajemniczony
Sztukmistrz
Wzywający
Magus
Czarnoksiężnik
Czarodziej
Arcymag
Strzelec Wspierający Obrońca
Tropiciel
Biegacz
Zwiadowca
Strzelec
Przewodnik
Strzelec wyborowy
Snajper
Doradca
Protektor
Kurator
Obrońca
Opiekun
Strażnik
Stróż
Szeregowy
Osiłek
Bastion
Wykidajło
Brutal
Kolos
Moloch

 

Dostępne tryby gry

Maestrię bohaterów do poziomu 5. zdobywać można we wszystkich rozgrywkach z dobieraniem przeciwników: w rozgrywkach zwykłych i rankingowych na Summoner’s Rift (w ciemno i z wyborem draftowym), na Twisted Treeline, w trybie ARAM i we wszystkich trybach rotacyjnych.  Tokeny 6. i 7. poziomu maestrii można jednak zdobyć tylko w zwykłych i rankingowych rozgrywkach na Summoner’s Rift.



Nagrody

UWAGA: Jeśli zmienisz serwer gry, specjalizacje bohaterów zostaną przeniesione razem z tobą. Więcej informacji na temat transferu konta znajdziesz tutaj.

Poziomy nagród

W zależności od poziomu gracz otrzyma różne nagrody dla danego bohatera:

Poziom Nagrody
1 -
2 -
3 -
4 Emotka maestrii, obramowanie ekranu wczytywania, baner komunikatu zabójstwa
5 Emotka maestrii, obramowanie ekranu wczytywania, baner komunikatu zabójstwa

To dopiero początek! W miarę rozwijania systemu będziemy odblokowywać dodatkowe kręgi i nagrody.


Emotka maestrii

Wymagany poziom maestrii: 4. lub wyższy

To sposób na pokazanie swojego osiągnięcia podczas meczu. Jest ona przypisana do klawisza podobnie jak istniejące emotki (śmiech, taniec itp.). Klawisz będzie w menu skrótów klawiszowych:

Champion-Mastery-Guide_PL_2.jpg

Można także skorzystać z komendy, aby użyć emotki. Wciśnij Enter, aby otworzyć wiersz poleceń i wpisz „/mastery”.


Obramowanie ekranu wczytywania

Wymagany poziom maestrii: 4. lub wyższy

Jeżeli odblokujesz tę nagrodę, zobaczysz obramowanie wokół portretu bohatera podczas wczytywania. Będzie na nim wyświetlony poziom maestrii, widoczny tylko dla graczy twojej drużyny.

Champion-Mastery-Guide_PL_3.jpg


Baner komunikatu zabójstwa

Wymagany poziom maestrii: 4. lub wyższy

Banner pojawi się pod ogłoszeniem wielobójstwa podczas meczu, jeżeli:

  • Ty lub gracz z twojej drużyny zabiją przeciwnika.
  • Ten, kto dokonał zabójstwa, gra bohaterem z poziomem 5. lub wyższym
Champion-Mastery-Guide_PL_4.jpg

 

Czy ten artykuł był pomocny?
Liczba użytkowników, którzy uważają ten artykuł za przydatny: 314 z 378